Tværgående Digitalisering og IT

Kontoret varetager den tværgående digitalisering i styrelsen med styring af Social- og Boligstyrelsens it-miljø og en bred vifte af opgaver relateret til support, drift og udvikling af it-løsninger.

Kontoret består af fire teams: I-sikkerhed, Digitalisering, Teknik og arkitektur samt It-support. 

Kontorets opgaver

Kontorets arbejdet omfatter:

  • Tværgående it-strategisk arbejde og projektstyring
  • Koordinering, vedligeholdelse og videreudvikling af styrelsens systemer i samarbejde med forretningen og styrelsens eksterne leverandører
  • Håndtering af i-sikkerhedsaktiviteter på baggrund af ISO og GDPR på tværs i styrelsen, herunder rådgivning om i-sikkerhed
  • Vedligeholdelse af styrelsens it-tekniske landskab i samarbejde med styrelsens driftsleverandører
  • Lokalt og teknisk support til interne og eksterne brugere af styrelsens systemer og it-udstyr
  • It-indkøb og telefoni

It-enheden kan kontaktes via postkassen: TDIT@sbst.dk

Bemanding

Kontoret ledes af en it-chef, to faglige ledere og ca. 19 medarbejdere.

Senest opdateret 18-04-2023

Kontakt

Helle Gavlshøj Berg
IT-chef