Resultatplanen er indgået mellem den tidligere Socialstyrelsen og ministeriets departement. Som følge af kongelig resolution af 15. december 2022 blev Social- og Boligstyrelsen dannet.
Styrelsen fik tilført opgaver på området for bolig og byggeri samt sager vedr. Christiania. Der er derfor udarbejdet et tillæg til resultatplanen vedr. bolig- og byggeri. Resultatplanen og det tilhørende tillæg indeholder strategiske, kernefaglige, økonomiske og administrative målsætninger for 2023 og kan læses her:
Socialstyrelsens resultatplan 2023 (pdf)
Tillæg til resultatplanen for 2023 – Bolig- og byggeriområdet (pdf)
Resultatplanen tager afsæt i de hovedopgaver, som Social- og Boligstyrelsen jf. finansloven skal varetage:
Social- og Boligstyrelsens hovedopgaver
Virksomhedsinstruks
Virksomhedsinstruksen for Social- og Boligstyrelsen er udarbejdet med udgangspunkt i Finansministeriets bekendtgørelse om statens regnskabsvæsen (BEK nr. 116 af 19/02/2018) §16-§19 og Økonomistyrelsens ”Vejledning om udarbejdelse af virksomhedsinstrukser” af juni 2021.
Formålet med virksomhedsinstruksen er at beskrive Social- og Boligstyrelsens forretningsområde og give en oversigt over hvilke hovedkonti på finansloven, som styrelsen har ansvar for.
Social- og Boligstyrelsens virksomhedsinstruks (pdf)