Ansøgninger til puljer kan indsendes via Social- og Boligstyrelsens Tilskudsportal. Tilskudsportalen giver desuden et overblik over ansøgninger og tilskud fra Social- og Boligstyrelsen på social- og ældreområdet
Social- og Boligstyrelsens tilskudsportal er en webbaseret selvbetjeningsportal, hvor ansøgere med MitID erhverv kan få adgang til at oprette ansøgninger til Social- og Boligstyrelsens ansøgningspuljer på social- og ældreområdet.
På portalen kan ansøgere samtidig indsende og modtage information og dokumenter fra styrelsen.
På tilskudsportalen kan du:
- Oprette og indsende ansøgninger til puljer og tilskud
- Modtage afgørelser på ansøgninger om puljer og tilskud
- Kommunikere med Social- og Boligstyrelsen om dine ansøgnings – og tilskudssager
- Indsende regnskaber og rapporter
- Få et samlet overblik over dine ansøgnings- og tilskudssager i Social- og Boligstyrelsen på social- og ældreområdet.
Tilknytning til sager
Social- og Boligstyrelsen udsendte i foråret 2022 en meddelelse om, at tilskudsmodtagere ville modtage et brev, når Social- og Boligstyrelsen var klar til at foretage tilknytning af brugere til eksisterende tilskudssager på Tilskudsportalen.
Efter nærmere afklaring må Social- og Boligstyrelsen meddele, at styrelsen fremadrettet kun kan tilbyde tilknytning til sager, der har et ni-cifret journalnummer (fx 12345-1234).
Tilskudssager med otte-cifrede journalnumre vil færdiggøre den restende projektperiode med brug af andre kommunikationskanaler end Tilskudsportalen (fx mail og sikkermail).
Dette vil ikke påvirke brugere, der allerede har adgang til deres tilskudssager på Tilskudsportalen.
Hvis dette giver anledning til spørgsmål, kan man kontakte Tilskudsadministrationen på tilskudsforvaltning@sbst.dk
Se FAQ om Tilskudsportalen for vejledning til, hvordan man bliver tilknyttet sin sag.