Digitalisering og IT

Kontoret varetager den tværgående digitalisering i styrelsen med styring af Social- og Boligstyrelsens it-miljø og en bred vifte af opgaver relateret til support, drift og udvikling af it-løsninger.

Kontoret består af fire teams: It-styring, I-sikkerhed, Digitalisering og It-drift og -arkitektur.

Kontorets opgaver

Kontorets arbejdet omfatter:

  • Tværgående it-strategisk arbejde og it-projektstyring
  • Koordinering, vedligeholdelse og videreudvikling af styrelsens it-systemer i samarbejde med forretningen og styrelsens eksterne leverandører
  • Håndtering af i-sikkerhedsaktiviteter på baggrund af ISO og GDPR på tværs i styrelsen, herunder rådgivning om i-sikkerhed
  • Vedligeholdelse af styrelsens it-tekniske landskab i samarbejde med styrelsens driftsleverandører
  • Lokalt og teknisk support til interne og eksterne brugere af styrelsens it-systemer og it-udstyr
  • It-indkøb og telefoni

It-enheden kan kontaktes via postkassen: TDIT@sbst.dk

Bemanding

Kontoret består af en it-chef, to teamledere og ca. 24 medarbejdere.

Senest opdateret 11-02-2025

Kontakt

Helle Gavlshøj Berg
IT-chef