Taskforce - Handicap tilbyder hjælp til kommuner, der ønsker at styrke deres sagsbehandling på børne- eller voksenhandicapområdet. Taskforcen er etableret i et samarbejde mellem Socialstyrelsen og Ankestyrelsen, der sammen står for aktiviteterne.
Kommunerne tilbydes et samarbejde om et samlet analyse- og udviklingsforløb over to år. I forløbet bliver den enkelte kommunes sagsbehandling analyseret, og kommunen får anbefalinger til, hvordan der kan arbejdes på at styrke kvaliteten af sagsbehandlingen på handicapområdet.
Efter analysen indgår kommunen i et samarbejde om et udviklingsforløb med taskforcen, hvor kommunen får hjælp til at realisere taskforcens anbefalinger.
I samarbejdet med taskforcen kan I forvente at få:
- Et billede af kommunens styrker og udfordringer
- Anbefalinger til, hvordan jeres kommune kan styrke kvaliteten i sagsbehandlingen
- Hjælp til at styrke kvaliteten gennem redskaber, kompetenceudvikling, sparring og viden.
Analyse- og udviklingsforløbet har både fokus på kommunens konkrete sagsbehandling samt den faglige ledelse og styring af handicapområdet i kommunen.
Læs om samarbejdet med taskforcen og find vejledning og ansøgningsskema
Informationsmøde 14. marts
Er I interesserede i at høre mere om analyse- og udviklingsforløbet, inden I søger, kan I deltage i vores virtuelle informationsmøde den 14. marts fra kl 10.00 - 11.00.
Her vil I få en præsentation af indholdet i et samarbejde med taskforcen, hvad I får ud af samarbejdet, og hvad det kræver af jer. Det er gratis og uforpligtende at deltage i mødet.
Tilmeld jer ved at skrive til: taskforcehandicap@socialstyrelsen.dk
Tjek andres erfaringer
Taskforce – Handicap har gennem årene samarbejdet med en lang række kommuner om udvikling af sagsbehandingen. Læs om nogle af kommunernes erfaringer: