Mange danske børn og unge går til en eller anden form for organiseret fritidsaktivitet og kan have stor glæde af det.
Men for nogle familier kan det være svært at finde økonomien og overskuddet til at hjælpe børnene med at komme i gang. Her kan et fritidspas være en mulighed.
Overvejer I at indføre en fritidspasordning i jeres kommune, eller ønsker I ideer til at tilrettelægge jeres indsats på en anden måde, kan I få inspiration, når Socialstyrelsen afholder et virtuelt infomøde om fritidspas.
Det sker på mødet
På infomødet fortæller vi om en aktuel ansøgningspulje til støtte af fritidspasordninger og præsenterer hovedpointerne fra en ny vidensopsamling om fritidspas. Vidensopsamlingen giver et indblik i de erfaringer, der er gjort rundt om i landet, og peger bl.a. på, at fritidspasordninger er en overskuelig indsats for kommunerne både økonomisk og organisatorisk.
I kan høre om:
- antallet af kommuner, der aktuelt tilbyder fritidspas
- målgrupperne, der arbejdes med i disse kommuner
- det metodiske og organisatoriske arbejde
- de overvejelser, man skal omkring i forbindelse med implementeringen
- udgifter til opstart og drift
- formålet med den nye ansøgningspulje på 20,9 mio. kr. og kriterierne for at søge den.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål undervejs, herunder også om ansøgningspuljen.
Det praktiske
Mødet afholdes over Zoom og finder sted torsdag den 14. oktober 9.45 – 11.00. Det er gratis at deltage, og det er ikke nødvendigt at tilmelde sig på forhånd:
Deltag i infomødet om fritidspas